duminică, 28 septembrie 2008

Despre fericire, pe scurt

Fericirea... cu totii am auzit ca exista... majoritatea am avut dubii cu privire la atingerea ei... Ce este de fapt fericirea? In ce conditii putem afirma ca suntem fericiti si ca nimic nu ne poate lua fericirea?...In viziunea mea, fericirea e acea punte situata intre orizontul cunoasterii dat unei persoane si gradul de implinire al acelei persoane.

Multe zicale celebre si insasi experienta m-au facut sa realizez acest lucru... Cu cat incepi sa-ti pui mai multe intrebari, sa-ti doresti mai mult, sa realizezi cat de mic esti intr-o lume la fel de mica, orizontul cunoasterii se largeste. Cale de intoarcere, din pacate, nu exista... Viata si timpul merg intr-o singura directie. Cum putem fi fericiti in aceste conditii? Simplu... alergam toata viata, ne luptam, tinem capul sus, privim inainte, ne ridicam pentru a cadea si a ne ridica si mai sus... toate acestea pentru a fi fericiti... pentru a trai poate unul din cele mai frumoase sentimente din Univers, un sentiment ce poate fi comparat cu dragostea insasi... "Constitutia doar da oamenilor dreptul la fericire. Trebuie insa sa o gasesti singur." (Ben Franklin)

Limita superioara a orizontului cunoasterii este data de Divinitate. Sa ajungem cat mai aproape de aceasta limita tine doar de noi... de vointa noastra, de dorintele noastre, de motivarea noastra.

Fericirea este perceputa diferit si in functie de varsta... Cand suntem mici, anumite lucruri ne fac fericiti... Pe masura ce ratacim pe drumurile vietii, descoperim ca aceleasi lucruri nu ne mai fac fericiti si incepem sa ne punem alte intrebari, sa ne conturam visuri mai marete si sa tintim si mai sus, in speranta ca asta ne va aduce fericirea...

Eu inca nu am atins fericirea intr-un mod constient... in schimb, am atins stropi de fericire... de nenumarate ori... Am avut momente de vis, am avut si momente de cosmar... am cazut, m-am ridicat, am cazut si iar m-am ridicat, insa mai sigur pe mine, mai constient de ceea ce sunt si cu o dorinta si mai mare sa ating fericirea... Sunt convins ca atata timp cat exista speranta, suntem pe drumul cel bun. Oricat de dura ni s-ar parea viata la un moment dat, e dura tot pentru binele nostru... Mai intai trebuie sa invatam sa suferim, pentru ca apoi sa stim sa facem diferenta cand vom fi si fericiti...

Personal, voi cauta fericirea in continuare si ma voi bucura de fiecare strop de fericire ce-mi va iesi in cale... Tu ce vei face?...


Niciun comentariu: